Notícies Demésenllà

EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #693 (Del 29 de juliol al 8 d’agost de 2021)







Tot final comporta un inici; aquesta edició número #693 Demésenllà és la 4a i última del resum amb les millors propostes musicals de la temporada i és també l’última de la nostra 18a temporada; en les pròximes quatre setmanes programes estiuenques amb moltes músiques ben xules i a continuació, 19a temporada del programa! Avui el viatge és ben sucós amb Sakili (Mauricio), Andrés Vargas Pinedo (Perú), Ignacio Lusardi Monteverde (Argentina/Regne Unit), Christine Salem (La Reunió), Zawierucha (Polònia), Smadj (Tunísia), Agent Starling (Regne Unit), Denez Prigent (Bretanya), Xurxo Fernandez (Galícia), Shahab Tolouie (Iran/Txèquia), Perttula (Finlàndia), Duygu Alkan (Turquia/Holanda), Canzoniere Grecanico Salentino (Itàlia), Modeste Hugues i Kilema Randraniatoandro (Madagascar/Regne Unit/Andalusia), Tindia (Hongria/Moldàvia), Ben Aylon (Israel), Arsen Petrosyan (Armènia), Radio Tutti & Barilla Sisters (França/Galícia), Stringflip (Dinamarca/Suècia), Baiuca (Galícia), Anansy Cissé (Mali), Ayuune Sule (Ghana), Dagadana (Polònia) i Namgar (Repúlbica Siberiana de Buriàtia)



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #692 (Del 22 de juliol a l’1 d’agost de 2021)









Anem aquesta setmana amb la nostra edició número #692, tercera de les quatre que dediquem a recordar les millors propostes dels darrers mesos i penúltim programa de la 18a temporada; com de costum, dues hores per gaudir intensament amb les creacions musicals de vint-i-quatre artistes d’arreu del planeta amb Fanfara Station (Itàlia/Tunísa/USA), La Companyia Minimíssima (Catalunya), Elida Almeida (Cap Verd), Bani Hill Band (Geòrgia), Leyla McCalla (USA/Haití), Poklade (Hongria), Staritsa (Rússia), Massimo Giuntini Band (Itàlia), Luar Na Lubre (Galícia), Danny Kroha (USA), Polky (Canadà/Polònia), Diana Rasina (Romania), Afrika Mamas (República Sud-Africana), Dalinda (Hongria), Sutari (Polònia), Stella Chiweshe (Zimbabwe), Vaev (Dinamarca), Omar Sosa (Cuba), Warsaw Village Band (Polònia), San Salvador (França), Vedan Kolod (Rússia), Antonis Antoniou (Xipre), Luis Peixoto (Portugal) i Carola Ortiz (Catalunya)


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #691 (Del 15 al 25 de juliol de 2021)












Al llarg de cada temporada, gràcies a la nostra pertinença a la Transglobal World Music Chart, són centenars les propostes musicals que ens arriben a Demèsenllà; no totes ens hi caben amb dues hores setmanals de programa, i d’aquestes no podem escollir totes per als programes de resum, però avui ens delectem amb un altre tongada de vint-i-quatre propostes superbes: Susana Seivane (Galícia), A Moving Sound (Taiwan), 3,14 (València/Itàlia/Catalunya), Asgeir Asgeirsson, Sigridur Thorlacius i Hamid Khansari (Islàndia/Iran), Ammar 808 (Tunísia), Shiran (Israel/Iemen), Xabier Díaz & Adufeiras de Salitre (Galícia), Afel Bocoum (Mali), Marja Mortensson (Noruega), Love & Revenge (França/Líban), Star Feminine Band (Benín), Wowakin (Polònia), Süperstar Orkestar (Suècia), Derya Turkan & Sokratis Sinopoulos (Turquia/Grècia), Nihan & The Single Camels (Turquia/Catalunya), Trolska Polska (Dinamarca), Zedashe (Geòrgia), Ozferti (França/Etiòpia), Tündra (La Rioja), Mazaher (Egipte), Isabel Frey (Àustria), Eliseo Parra (Castella i Lleó), Gharana (Índia) i Emad Bonakdar (Califòrnia/Iran)



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #690 (Del 8 al 18 de juliol de 2021)









La nostra 18a temporada està acostant-se a la seva fi i, com és el nostre costum, dedicarem alguns programes a rememorar algunes de les músiques més fabuloses que ens hi han acompanyat, aproximadament un terç de totes les novetats discogràfiques que hem presentat edició rere edició. Avui primer lliurament del resum amb Afion (Croàcia), Minyo Crusaders & Frente Cumbiero (Japó/Colòmbia), Bab L’Bluz (Marroc/França), Tanxugueiras (Galícia), Braagas (República Txeca), Frigg (Finlàndia), Coreyah (Corea del Sud), Xavier de Bétera (València), Thierry Biscary (Baixa Navarra), Ballaveu (Catalunya), Khusugtun (Mongòlia), Piirainen Blom Company (Finlàndia), Djely Tapa (Mali/Canadà), Mehmet Polat (Turquia/Holanda), Yacine Belahcene Benet (Catalunya/Algèria), Michal Noga Band (Eslovàquia), Garefowl (Escòcia), The Rheingans Sisters (Anglaterra), Mara Aranda (València), A.G.A. Trio (Armènia), Ti’kaniki (La Reunió), Grey-Haired Ural (Rússia), Ann O’aro (La Reunió) i Nakany Kanté (Guinea Conakry/Catalunya)



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #689 (De l’1 a l’11 de juliol de 2021)








Anem aquesta setmana amb la darrera edició de la temporada que dediquem a presentacions de novetats discogràfiques; les quatre següents, com solem fer en cada exercici, seran per rememorar algunes de les músiques més flipants que us hem mostrat en els darrers vuit mesos. Comencem el programa a la República Siberiana de Buriàtia, bressol d’una increïble artista anomenada Namgar que en el disc “Nayan Navaa” combina magistralment els sons tradicionals d’aquelles remotes contrades i el rock més elèctric. Tot seguit fem un tast d’“Nduggu”, nou àlbum del grup britànic Rafiki Jazz, formació cosmopolita i virtuosa que ha trobat l’equilibri entre els sons de quatre continents. A continuació anunciem i acompanyem amb música dels protagonistes la 1a edició de FESTiBALMES, festival de músiques del món al Baix Montseny amb presència de les formacions catalanes Folk o Barbàrie, Arnau Obiols i Alaturca Barcelona. En l’espai eclèctic dues noves presentacions: des d’Itàlia “The Joy of East”, el nou treball del percussionista d’origen turc Yasar Akpençe; i des de Catalunya “L’Infinit”, debut discogràfic del virtuós de la cornamusa Francesc Sans. Acabem l’edició en clau femenina, africana i ben contemporània amb “Hakili”, tercer disc de la música de Burkina Faso Kady Diarra; i amb “Couleur”, des de Costa d’Ivori l’última obra de la consagrada Dobet Gnahoré.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #688 (Del 24 de juny al 4 de juliol de 2021)








Ara sí, amb els dos peus a l’estiu ens acostem al final de la nostra 18a temporada; amb la present edició i una més final dels programes estàndard abans dels quatre de resum i les quatre edicions estiuenques. Avui comencem el viatge a Ghana, un dels nostres paradisos musicals, amb “Putoo Katare Yire”, el nou disc d’un del grans del gènere kologo, Ayuune Sule, qui ens posa les piles amb els seus ritmes irresistibles. Després anirem a Polònia per xalar amb les fusions de “Tobie”, el nou i flamant disc de Dagadana, quartet que experimenta amb sons contemporanis sobre bases tradicionals diverses. En l’espai eclèctic dues propostes creades en un indret del planeta que ens trasllada a un altre: des de Portugal “Ghandi”, el nou disc amb aires orientals del bregat i genial músic Rao Kyao; i des de Califòrnia “Mum’s Guest”, banda sonora del film homònim obra del músic d’origen iranià Emad Bonakdar. En l’espai dels sons ancestrals gaudim amb altres dues sensacionals propostes: de nou des de Califòrnia el nou àlbum de Yuval Ron Ensemble, “Nefesh”, obra minimalista de sons hebreus del Pròxim Orient; i amb “Massai Footsteps”, treball discogràfic que ens arriba des de Kenya de la mà del ballarí i coreògraf Fernando Anuang’a i el grup polifònic Massai Vocals.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #687 (Del 17 al 27 de juny de 2021)












Encara no ha arribat l’estiu astronòmic però la primera onada de calor ja ens ha fet suar la cansalada; a Demésenllà les altes temperatures ens motiven a l’hora d’escollir músiques ben refrescants per compartir, com ara les d’aquesta edició #687 que avui ens ocupa. Comencem el trajecte musical des de Galícia amb “Embruxo”, un disc de Baiuca, projecte comandat pel músic Álex Casanova que ens sorprèn amb el seu trànsit pels sons tradicionals cèltics embolcallats en electrònica. Tot seguit anem a Mali per xalar amb un dels més prometedors músics del país del Sahel, Anansy Cissé, qui fa pocs mesos ha editat “Anoura”, segon àlbum que el consolida en el territori sonor del blues del desert. En l’espai eclèctic quatre propostes de gran diversitat: des de Finlàndia “Lastenkerääjä”, segon disc de l’agosarat duet femení Akkajee; des d’Azerbaidjan “Panik”, obra d’aromes jazzístics del músic resident a Istanbul Alafsar Rahimov; des d’Hongria “Kerekes Live: Water”, nou treball de Kerekes Band amb el que ens condueixen per diversos terrenys musicals de l’Àsia Central; i des del Regne Unit “Orenda”, nou disc del duet d’arrels turques Shasha Khan. Acabem l’edició en el cor del Mare Nostrum amb “Mediterraneo Ostinato”, el nou llarga durada d’Stefano Saletti & Banda Ikona, versàtil projecte italià que remena tradicions diverses amb gran mestria i personalitat.


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #686 (Del 10 al 20 de juny de 2021)









Anem amb pas ferm cap a l’estiu i, de retruc, cap al final de la nostra 18a temporada en antena... però encara ens queden unes quantes edicions per al descobriment abans d’anar, com és el nostre costum, amb els programes de resum amb el millor de la temporada. En aquesta edició #686 comencem el camí a França amb aires de música gallega amb el sensacional “Xogo”, segon àlbum de Radio Tutti & Barilla Sisters. Després anem a terres nòrdiques, amb un peu a Dinamarca i l’altre a Suècia gràcies al brillant debut discogràfic homònim del quartet Stringflip. En la nostra secció més diversa fem cinc tasts de novetats discogràfiques: des de la República Siberiana de Tuva “We Will Never Die”, dels inconfusibles Yat-Kha; des de Catalunya dues peces balcàniques dels fantàstics Ermesinde; des de Portugal el fado de “No Lugar Dela”, nou disc de l’elegant Duarte Moita; des d’Extremadura “Agua Fresca”, obra del cantautor Miguel Ángel Gómez Naharro; i des de Jamaica “Dubz of the Rooth”, nou àlbum del veteraníssim mite Lee Scratch Perry. Tanquem l’edició en clau flamenca novament amb propostes singulars per factura o procedència amb un parell de temes dels madrilenys FlamencoAmericana i un parell més des dels Estats Units de la mà del versàtil guitarrista d’origen turc Alper Tuzcu.


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #685 (Del 3 al 13 de juny de 2021)








Ja fa molts mesos que els temps són emocionalment esgotadors per a la majoria... tenim la recepta idònia per refer els ànims: dues hores escoltant un bon grapat de músiques meravelloses arribades de tots els racons del planeta. Iniciem avui el viatge sonor amb un peu a Israel i l’altre a l’Àfrica Occidental gràcies a “Xalam”, el primer treball en solitari del compositor i multi-instrumentista Ben Aylon que barreja els seus fonaments magistralment amb les percussions africanes. Tot seguit anem cap a Armènia, bressol del virtuós del duduk Arsen Petrosyan, autor del disc “Hokin Janapar” on de nou ens convida a descobrir els més autèntics paisatges sonors de la seva terra. En la nostra secció més flexible fem un recorregut que comença a Califòrnia amb les fusions de tradicions europees de The Scott Stobbe Collection contingudes en el seu àlbum “In Transition”; a continuació sons tradicionals de la regió índia de Khasi i del país de Gales en el disc “Sai-tahin ki Sur” del projecte Khasi-Cymru Collective. Tram final de la nostra edició número #685 amb sons femenins de la mà de la sudanesa del sud resident a Austràlia  Ajak Kwai, autora de l’obra “Let me Grow my Wings”; amb Ao Vivo na Casinha”, disc en directe de la gran veu de l’Alentejo portuguès, Celina da Piedade; i amb un altre treball discogràfic en directe “Solo Acoustic Concert”, àlbum captivador de la compositora, violoncel·lista i cantant cubana resident a França Ana Carla Maza.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #684 (Del 27 de maig al 6 de juny de 2021)









Poc a poc ens anem acostant a l’estiu i l’ambient es va escalfant gradualment; arriba l’hora, doncs, de començar-se a refrescar amb una bona sessió de músiques fabuloses d’arreu del planeta, dues hores amb una nova selecció Demésenllà. Comencem la passejada sonora amb “Green World – Songs of Madagascar”, obra sorgida d’un projecte que neix a Europa de la mà de dos grans de la música de l’illa residents en el vell continent, Modeste Hugues i Kilema. A continuació viatjarem quatre dècades enrere a Nigèria per gaudir amb “Edo Funk Explosion Vol. 1”, compilació amb peces de tres formacions que aleshores eren la punta de llança de la música funk del país africà. En la nostra secció eclèctica tres estupendes propostes: des de la República Siberiana de Khakassia “Mandragora”, un àlbum d’etno-rock del grup Khara; des de Romania “Disko Telegraf”, òpera prima del duet Balkan Taksim i les seves fusions etno-electròniques; i des de Portugal “Gran Reserva”, àlbum de purs sons mestissos del grup G Combo. Secció final de sons ancestrals amb altres dues propostes de gran categoria: des de Ghana “I've Forgotten Now Who I Used to Be”, un disc del projecte Witch Camp, literalment, camp de bruixes; i des de Budapest el debut discogràfic homònim del jove grup femení Tindia, brillant formació que recull les tradicions seculars de la població d’origen hongarès que viu a Moldàvia i en el nord de Romania.


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #683 (Del 20 al 30 de maig de 2021)



Son molts els anys que fa que vam començar aquesta aventura radiofònica, però per més temps que passi no deixem de meravellar-nos amb la quantitat i la qualitat immensa de les desenes de propostes que ens arriben cada mes. No totes hi caben en un programa setmanal de dues hores, així que ens esforcem en escollir les millors segons el nostre humil criteri. Comencem el viatge d’avui a Finlàndia amb “Pajavasara”, el nou disc del genial acordionista Toni Perttula, amb el que ens condueix per fascinadors territoris sonors d’inspiració tradicional. Tot seguit anem a Nova York per gaudir amb “Ghetto Songs”, nou treball del talentós trompetista Frank London que remena amb mestria les tradicions musicals jueves. En l’espai tot terreny dues bones propostes: “Blue Desert” del compositor i músic neozelandès Jono Bono Heyes, acompanyat per a l’ocasió pel seu compatriota Trevor Coleman, gran trompetista de jazz; i “Starway to Nirvana”, última creació de l’hindú instal·lat a Califòrnia Samir Bodhi, qui fusiona new age i sons tradicionals indostànics. Recta final de l’edició en clau mediterrània amb “My Garden’s Perennials”, meravellós EP de debut de la cantant turca instal·lada a Holanda Duygu Alkan, i amb “Meridiana”, últim treball discogràfic de la veterana formació Canzoniere Grecanico Salentino, màxims exponents dels sons tradicionals del sud d’Itàlia posats al dia des de fa més de quatre dècades.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #682 (Del 13 al 23 de maig de 2021)









Ja som aquí, una setmana més, amb el nostre habitual equipatge musical farcit de propostes de gèneres ben diversos d’arreu del món que us han de permetre gaudir d’un singular i sinuós viatge en el que els comuns denominadors son la qualitat i l’autenticitat. Iniciem la nostra edició número #682 en terres bretones amb “Stur an Avel”, el nou i sensacional disc del gran Denez Prigent, un dels màxims exponents en la renovació dels sons ancestrals d’aquestes terres atlàntiques. A continuació ens traslladem a Galícia per descobrir els nous horitzons que crea per a les seves músiques tradicionals el singular músic Xurxo Fernandes, qui acaba d’editar en solitari un disc fenomenal, “Levaino!”. En la secció tot terreny tres propostes de gran contrast: des dels Estats Units “Giant Steppes”, nou disc del talentós i camaleònic guitarrista Dennis Rea; des de París “Tempo”, preciosa obra de la compositora, cantant i violoncel·lista brasilera Dom La Nena; i des de d’Alemanya “In the Wake of Memories”, àlbum de fusions amb aromes del Pròxim Orient del trio Mukdad Rothenberg Lankow. En la part final de l’edició obrim el nostre tablao amb una peça de La Jose, versàtil artista madrilenya, i el tanquem tot escoltant un bon grapat de composicions magnífiques d’un virtuós de les cordes iranià resident a Txèquia, Shahab Tolouie, que a “Terra Mediterranea” es capbussa en un univers de fusions d’estils diversos i flamenc. 


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #681 (Del 6 al 16 de maig de 2021)









Seguim avançant en la nostra 18a temporada en antena amb una nova edició Demésenllà en la que, com és el nostre costum, només hi ha espai per a les músiques més fabuloses del planeta. Iniciem el nostre viatge sonor de dues hores número #681 des del Regne Unit amb  “European Howl”, formidable disc de debut del trio Agent Starling, formació que irromp amb força en el panorama de la inspiració tradicional amb una proposta que té en la viola de roda el seu centre gravitatori. Seguim amb “Black Ants Always Fly Togheter, One Bangle Makes no Sound”, obra ben càlida que ens arriba des de la República Democràtica del Congo de la mà de Kasai Allstars, una súper banda amb vint-i-cinc membres de quatre ètnies diferents d’aquelles contrades africanes. En l’espai eclèctic dues propostes de gran qualitat per tastar: des de Turquia “Esik Alti”, nou treball del músic i enginyer de so Alper Antmen, i des de l’Argentina l’EP homònim de Tomás Díaz Cuarteto en el que el bandoneonista resident a Berlín ens passeja pel folklore de la seva terra. Concloem avui l’edició en clau estrictament femenina tot gaudint amb tres àlbums de procedències i estils ben diversos: de nou des del Regne Unit “Wrackline”, nou disc de pur folk de la compositora, cantant i virtuosa de les cordes Fay Hield; des de terres catalanes “Amagatalls de Llum”, segon treball de la jove i talentosa Lia Sampai; i des d’Austràlia “EK”, nou àlbum de la cantant d’origen indi Manika Kaur, popular cantant que habita en la frontera entre els sons tradicionals sikhs i la música pop.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #680 (Del 29 d’abril al 9 de maig de 2021)












En el cor de la primavera no és gens estrany que un dia s’aixequi rúfol i el mateix dia acabi fent un sol espatarrant; així és aquesta estació, com el nostre espai radiofònic, una muntanya russa de ritmes i melodies. L’edició Demésenllà número #680 arrenca, un cop més, en un dels nostres particulars paradisos sonors, Polònia, des d’on en aquesta ocasió ens arriba “Ober Tany”, una obra mestre de debut del quartet Zawierucha, formació de músics bregats que exploren nous i fabulosos terrenys musicals per captivar-nos. Tot seguit visitarem Salamanca per escoltar íntegrament el breu i preciós nou treball del virtuós de l’acordió Raúl Díaz de Dios, que ens embriaga amb el seu instrument en solitari. En la secció tot terreny lliurament inicial de tres singles: un dels portuguesos Seiva, un altre del nostres amics bretons d’Astrakan Project i un tercer del genial acordionista finlandès Perttula; després un tast de “Dual”, nou capítol etnoelectrònic en la història del franco-tunisià Smadj, un altre amb “Pangea Ultima”, àlbum eclèctic del grup rus Kailash Project, i encara un altre amb “Prelude for Peace – The Art of Amalgamation”, disc de fusió del pianista israelià Doron Kima. Minuts finals del programa en clau atàvica amb un peu a la Xina i l’altre al Japó amb altres dos talentosos instrumentistes, Wu Man amb la pipa xinesa i Kojiro Umezaki amb la flauta de bambú nipona, la shakuhachi.  



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #679 (Del 22 d’abril al 2 de maig de 2021)








Sabem del cert que sou gent valenta; si no és així no es pot explicar que remeu a contracorrent en la nostra embarcació sonora que cada setmana us condueix pels paratges musicals que hi ha més enllà de la mediocritat. Aquesta setmana comencem la nostra edició Demésenllà des de l’illa índica de La Reunió amb “Mersi”, el nou disc d’una cantant més que consagrada i que fusiona amb mestria el gènere maloya i altres sons contemporanis, la gran Christine Salem. Després anem a prop de la costa caribenya colombiana amb “Tambó, Majaná!! Desde el Palenques de Benkos”, nova i fenomenal obra dels ja mítics Son Palenque. En l’espai eclèctic tres edicions de gran contrast: des del Regne Unit “A Gathering of Strangers 2021”, nou àlbum d’aires electrònics de Transglobal Underground; des de la regió índia del Rajasthan, “Live in Berlin”, disc en directe del trio Barmer Boys; i des d’Hongria “The Big Slalom”, treball del projecte Cserepes Remix de la innovadora Károla Cserepes. En la recta final gaudim una estona del nostre mar Mediterrani amb dues propostes més d’inqüestionable qualitat: “Assolist”, nou disc d’Efruze, cantant de l’àmbit de l’òpera que s’endinsa en el terreny de la música clàssica turca; i “À Principiu”, última edició discogràfica de L’Alba, grup de Còrsega que dona una encertada volta de rosca als sons tradicionals.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #678 (Del 15 al 25 d’abril de 2021)








Ens arriben tantes i tantes músiques meravelloses de manera constant que és inútil plantejar-nos un descans... cert que tampoc és que tinguem moltes ganes de descansar, així que anem aquesta setmana amb un altra sessió de dues hores de viatge musical. Comencem en un indret fins ara desconegut per a nosaltres, l’arxipèlag índic de Maurici; des del cor de l’Oceà ens arriba la fabulosa música del grup Sakili que ens sorprèn amb les càlides cançons del disc “Creole Sounds from the Indian Ocean”. Tot seguit anem cap al Perú, a les remotes jungles de la conca alta de l’Amazones, bressol del mite Andrés Vargas Pinedo, fundador de bandes com Conjunto Típico Corazón de la Selva o Los Pihuichos de la Selva, de les que trobem peces fascinadores en el disc “El Fabuloso Sonido de Andrés Vargas Pinedo: Una Colección de Música Popular Amazónica (1966-1974)”. En la secció més flexible tres propostes ben diverses procedents d’un únic indret, Finlàndia: des de Lapònia el joik avantguardista del disc “Nieguit Duovdagat” d’Ánnámáret, des de Carèlia les gosadies de “Lohtu”, nou treball del Ilkka Heinonen Trio, i des de diversos llocs del país, “In Trad we Trust”, el nou àlbum dels prolífics i originals Sväng i les seves quatre harmòniques virtuoses. Acabem l’edició en clau flamenca, un cop més des de més enllà de terres ibèriques, amb “Del Canto Gitano”, obra sensacional i de múltiples influències del guitarrista argentí d’arrels italianes i veí de Londres Ignacio Lusardi Monteverde.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #677 (Del 8 al 18 d’abril de 2021)









Avança la primavera en l’Hemisferi Nord i els seus colors, sense presa però sense pausa, van emplenant els paisatges i els esperits; inevitablement, nosaltres ens sumem a aquest acoloriment amb una nova i sucosa edició Demésenllà. Comencem el passeig musical de dues hores a Xipre amb “Kkismettin”, debut en solitari del nostre bon amic Antonis Antoniou que ens convida a gaudir en el seu singular univers de sons tradicionals i avantguardistes fusionats. Visitem a continuació la ciutat portuguesa de Coimbra, bressol del virtuós i bregat músic Luis Peixoto, qui en el seu nou àlbum, “Geodesia”, ens mostra els sons d’inspiració més cèltica de la seva terra. En l’espai tot terreny tres propostes ben eclèctiques: des de la República Txeca el disc d’aromes balcànics “Folklore Fusions” del grup Shum Davar; des de la Baixa Navarra “Muda”, nou i preciós àlbum del gran Thierry Biscary; i des de Suècia “Horisonten”, última proposta dels versàtils Fagel Roc. La recta final del programa és en clau femenina amb “10 A.D.”,  el nou treball discogràfic de l’aclamada artista libanesa Tania Saleh; i amb “Pecata Beata”, tercer àlbum en solitari de la sensacional compositora, cantant i clarinetista catalana Carola Ortiz, que en aquesta ocasió musica poemes d’alguns dels més grans autors de les nostres contrades.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #676 (De l’1 a l’11 d’abril de 2021)







Com cada temporada per aquestes dates, el dia s’allarga i el clima se suavitza, però no ens en podem refiar, perquè encara pot refrescar. Davant aquest temps canviant, què millor que gaudir amb dues hores de músiques fantàstiques que tant ens poden escalfar com ens poden refrescar. Iniciem el viatge des de la vessant occitana del Massís Central francès, bressol d’una fascinadora proposta polifònica, San Salvador, banda formada per sis joves, tres dones i tres homes que ens hipnotitzen amb les seves cançons en el disc “La Grande Folie”. Tot seguit anem a una altra serralada, la italiana del Apenins, per xalar amb el disc de debut homònim del quartet Bellanöva, formació que ens mostra amb un to ben singular el més autèntic folklore d’aquelles contrades transalpines. En l’espai tot terreny tres propostes africanes: amb un peu allà i l’altre a França “Nocturne”, nou àlbum del versàtil David Walters amb molt bones companyies; des de la Banya d’Àfrica de fa entre quatre i cinc dècades, “4 Mars: Super Somali Sounds from the Gulf of Tadjoura”, un disc amb peces del grup 4 Mars rescatades dels arxius de la Ràdio Televisió de Djibouti; i des de Mali, el nou treball d’un dels més grans intèrprets de la kora de les darreres dècades, Ballaké Sissoko. Acabem l’edició en clau atàvica amb una evocadora peça de “Hankyo”, debut en solitari del virtuós de la shakuhachi, la flauta tradicional de bambú japonesa, Araki Kodo VI, i amb algunes composicions de “Gorodische”, el nou i de nou màgic treball del trio siberià Vedan Kolod.




EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #675 (Del 25 de març al 4 d’abril de 2021)









Ja estem aquí! Una setmana més us convidem a viatjar amb nosaltres tot recorrent els paisatges musicals més al·lucinants del món, indrets en els que hem trobat un munt de músiques fabuloses que volem compartir amb vosaltres. Arrenquem l’edició #675 amb un peu a Cuba i l’altre a l’Àfrica Oriental gràcies al disc “An East African Journey”, nova i superba obra del genial pianista Omar Sosa, veí de Barcelona que, per a l’ocasió, s’acompanya d’altres grans músics d’aquella banda del continent africà. A continuació anem a Polònia per xalar intensament amb el nou disc de la Warsaw Village Band, “Waterduction”, obra que els consagra definitivament com una de bandes poloneses més aclamades arreu del planeta. En l’espai multi-usos tres propostes de gran diversitat: des de la República Democràtica del Congo “Lubamba”, nou àlbum de rumba congolesa del veterà Sam Magwana; des de Portugal “Por Onde Fica a Primavera”, debut discogràfic del virtuós de la viola braguesa Joao Diogo Leitao; i des de Nova York “In D”, disc del col·lectiu de músics d’arrels hindús Brooklyn Raga Massive. Acabem l’edició amb aromes mediterranis amb la presentació d’altres dos treballs de gran nivell: des d’Alacant “Exilis”, darrera creació del versàtil músic Luis Giménez Amorós; i des de Xipre “Sol Aurorae”, òpera prima del jove talentós músic i compositor Vassilis Philippou.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #674 (Del 18 al 28 de març de 2021)









Encarem la primavera amb una nova i nutritiva edició Demésenllà, la número #674 amb la que esperem que les dues hores de músiques fabuloses se us facin d’allò més entretingudes i, potser en algun moment, fins i tot emocionants. Comencem el viatge novament a Dinamarca, un petit gran país que darrerament visitem amb assiduïtat: el duet Vaev, format per dos grans veterans del panorama danès, s’estrenen amb un disc homònim que refresca el panorama dels sons nòrdics amb el seu folktrònic. A continuació anirem a Bèlgica per tastar un altre duet formidable, Szabadság, formació que amb el disc “Ellis Island” s’endinsa en territoris sonors bàsicament hongaresos, però en els que també el klezmer i el bluegrass troben espai. En la secció eclèctica sessió quasi estrictament caribenya: dues propostes consecutives editades quasi simultàniament per un bregat músic xilè, el gran Raúl Rodríguez, primer amb “Prado... Vive!”, homenatge al mític Pérez Prado de Raúl Rodríguez & His Cuban Big Band, i després amb “Son Elegante”, disc de Raúl Rodríguez y Sus Estrellas Cubanas. Passarem tot seguit per la República Dominicana amb dues propostes més: “Aquí se Baila”, obra de Jarid & Ararey que demostra que no tot en terres dominicanes és merengue, bachata i salsa; i “Soundtrack Volum I, Secuencia”, àlbum de Jonatan Piña Duluc que ens condueix a terrenys de fusió de jazz, psicodèlia i sons afro-dominicans. Acabarem a la flamenca amb un peu a cada banda del Pirineus amb el disc de compilació “Mediterranean Gipsy Road, The Sound of Guitars”, on diversos artistes catalans del nord i del sud mostren els seus talents al voltant de la rumba autòctona.


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #673 (De l’11 al 21 de març de 2021)









Us convidem aquesta setmana al nostre tercer viatge consecutiu i últim de la trilogia que en aquestes dates hem dedicat a les músiques en clau femenina i, per què no dir-ho, feminista; congreguem amb la igualtat de gènere i amb la diversitat, no podia ser d’una altra manera. Comencem el viatge a Hongria amb una autèntica joia polifònica, “Átjárók”, el nou disc del trio Dalinda que a través de l’acapella ens condueix per un univers sonor simplement meravellós. Tot seguit anem a Polònia per xalar amb un altre trio també íntegrament femení, en aquest cas, però, amb la innovació en el punt de mira: “River Sisters” és el títol del nou i flipant àlbum de Sutari. Continuem el viatge amb un peu a Turquia i l’altre a Israel amb els sons mediterranis de “Talûs”, obra estupenda de Melisa Yildirim i Gilad Weiss; amb “Anástasis”, treball de la jove i consagrada cantant grega Katerina Papadopoulou i la seva banda Anastatica; i amb “Praefatio”, adequat títol per a l’òpera prima de la jova congolesa Céline Banza. Recta final del programa i de la trilogia d’edicions protagonitzades exclusivament per dones amb la reedició de “Ambuya!”, primer àlbum distribuït a Europa l’any 1988 de la veterana reina del chimurenga i altres sons tradicionals de Zimbabwe, la gran Stella Chiweshe.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #672 (Del 4 al 14 de març de 2021)










Anem aquesta setmana amb el segon dels tres lliuraments d’edicions íntegrament femenines amb les que volem fer una aportació artística i, per què no?, reivindicativa en aquestes dates en què la igualtat de gènere és un tema central en tota mena d’àmbits. Comencem el nostre viatge musical número #672 des de la República Sud-Africana amb “Ilanga”, el nou i formidable disc del cor de gospel d’aires tradicionals Afrika Mamas. Tot seguit anem a Finlàndia, mantenint un peu a l’Àfrica, amb “Cosmologies”, el singular debut de la compositora, cantant i virtuosa del kantele Marjo Smolander, qui es fa acompanyar de músics africans en la seva òpera prima. Quatre propostes de gran diversitat venen a continuació amb el nou latin jazz de “Rapsodia Cubana”, disc de la gran pianista Yamilé Cruz Montero acompanyada pel percussionista grec Christos Asonitis; amb el disc homònim del duet estatunidenc Shunia, on els sons orientals i el new age s’agafen de la mà; amb “Yita”, encara des dels Estats Units, cinquè i fenomenal àlbum de la música d’arrels ivorianes Fely Tchaco; i amb “Himnopsis Colectiva”, el nou i engrescador treball de sons mestissos de l’andalusa Amparanoia. Acabem l’edició a Portugal amb “Mariza Canta Amália”, com el seu títol indica de manera inequívoca, l’homenatge de la gran Mariza a la inoblidable emperadriu del fado, Amália Rodrigues, de qui l’any passat es celebrava el centenari del seu naixement.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #671 (Del 25 de febrer al 7 de març de 2021)









En aquesta època de l’any acostuma a estar en primera línia tota informació i activitat relacionada amb les dones i la seva situació en tots els àmbits de la societat actual. Nosaltres també hi volem posar el nostre granet de sorra als objectius d’eradicar les desigualtats de gènere i, com no podia ser d’una altra manera, ho fem amb música de la bona. Arrenquem aquesta edició íntegrament femenina des de Canadà amb “Songs from Home”, obra meravellosa del grup Polky, formació amb membres d’origen polonès que remena amb gran talent els sons tradicionals dels seus ancestres. Passem després per Catalunya amb “Meraki”, nou disc de la terrassenca Mabel Flores en territori de sons mestissos; per França amb “Aswât”, àlbum fenomenal de la cantautora d’arrels algerianes Djazia Satour; per Holanda i les illes indonèsies de Moluques amb “Storyteller”, nou treball d’aromes jazzístics del bregat duet Boi Akih; per Lituània amb “Styginiu Orkestra”, disc de la virtuosa violinista Edita Gumauskaité; per la regió senegalesa de Casamance amb “Asekaw”, debut discogràfic de la jove i prometedora Mariaa Siga; i, per acabar aquesta primera edició exclusivament femenina de la trilogia que tenim planificada, des de Romania “Romance”, un àlbum deliciós de la cantant Diana Rasina que interpreta peces populars en diverses llengües d’arrels llatines, tant de les majoritàries com de les minoritàries.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #669 (De l’11 al 21 de febrer de 2021)









Ja estem aquí, una altra setmana al peu del canó amb el sac ple de músiques fantàstiques que mereixen ser escampades amb entusiasme per contrarestar el constant bombardeig de mediocritats al que ens tenen acostumats la majoria dels grans mitjans de difusió musical. Iniciem un viatge íntegrament europeu des de terres russes amb un formidable cor polifònic del que no sabem el nom però sí que tenen més de cent anys d’història a les esquenes. Tot seguit gaudim amb “Balkantransz”, nou i magnífic disc del grup hongarès Poklade que ens mou per diversos espais sonors balcànics. En l’espai tot terreny dues propostes; de nou des de Rússia “Klyukva”, àlbum de fusions entre tradició i modernitat del grup Staritsa; i des de Finlàndia més fusions, les del disc “Cihkkojuvvon”, obra del sensacional grup Gájanas que passa el gènere joik pel sedàs del rock progressiu. Acabem amb la secció mediterrània amb altres dues propostes: des de França “Cavalluccio”, àlbum de Lalala Napoli, banda que es capbussa en el terreny de la tarantella; i des d’Itàlia “The Lonely Sunflower”, nou treball de Massimo Giuntini Band, projecte que remena amb mestria la vessant més cèltica dels sons tradicionals del país transalpí.


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #668 (Del 4 al 14 de febrer de 2021)












La nostra persistència es fonamenta en la vostra fidelitat; com que sou fidels a la cita setmanal amb les músiques Demésenllà breguem constantment perquè no us avorriu de seguir-nos en els nostres fabulosos viatges sonors arreu del planeta. Aquesta setmana arrenquem amb “Gerasonobu”, el nou i deliciós àlbum de la jove capverdiana Elida Almeida, farcit amb els ritmes enganxosos i les dolces melodies que l’han catapultat a l’èxit internacional. Tot seguit, a través d’un àlbum de compilació d’un segell discogràfic, visitem Geòrgia amb les fantàstiques peces del grup Bani Hill Band i, de manera simultània, la República de Tuva i Níger amb les composicions de Nomads Roots, treball de fusió de dues importants bandes ja consagrades, Huun Huur Tu i Anewal. Des d’aquí i fins al final de l’edició, només dones en aquesta edició en la que són majoritàriament protagonistes: des de Catalunya “Mystik Rain” de la compositora, pianista, multi-instrumentista i cantant Anna Fité; des de Cuba “La Flor”, obra de la jove violoncel·lista i cantant Ana Carla Maza; des de Grècia algunes cançons d’un dels nous valors musicals del país, la jove i trencadora Marina Satti; des de Portugal “Matriz”, el nou i brillant àlbum de suaus textures de la consagrada Sara Vidal; i, per acabar l’edició, des de Louisiana  “Vari-colored Songs: a Tribute to Langston Hughes”, el nou i formidable treball discogràfic de la violoncel·lista, cantant i multi-instrumentista d’arrels haitianes Leyla McCalla.


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #667 (Del 28 de gener al 7 de febrer de 2021)









La bona música no s’atura! Us convidem a acompanyar-nos en una nova aventura musical que ens ha de conduir per alguns dels racons sonors més majestuosos del planeta, l’edició Demésenllà #667. Avui l’arrencada serà molt especial amb la presentació íntegra de “The Best of TWMC 2020”, una sensacional compilació en la que, com a membres d’aquesta organització internacional, la Transglobal World Music Chart, tenim una seixantena part de responsabilitat, ja que el disc recull la música de dotze artistes que entre el setembre de 2019 i l’agost de 2020 han estat en el número #1 de les llistes mensuals, amb una única excepció. Després d’aquest fabulós entrant, degustem en la nostra secció multi-usos tres propostes amb les veus femenines com a denominador comú: des d’Austràlia el disc “Misra Chappu” amb les versàtils acapella del grup Coco’s Lunch; des de Portugal el disc homònim de debut del projecte “Anfiguri” amb una nova visió dels sons populars; i des de Dinamarca l’àlbum “Mothr Tongues” amb diversos folklores europeus interpretats en mode polifonia. Tanquem l’edició des de la regió Índia del Rajasthan amb els sons ancestrals del disc “Live at Global”, última obra del veterà i venerable músic Lakha Khan, un dels principals ambaixadors internacionals de les tradicions musicals d’aquelles contrades.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #666 (Del 21 al 31 de gener de 2021)









Ja estem aquí, una setmana més, preparats per entretenir-vos durant dues hores amb una nova i fenomenal edició Demésenllà que, malgrat el seu número, està lluny de qualsevol mena de pràctica ocultista o demoníaca. Comencem el viatge amb un peu a Itàlia, l’altre al Estats Units i un tercer a Tunísia, orígens dels músics que conformen el trio Fanfara Station, grup que remena els sons del nord d’Àfrica barrejats amb electrònica i aires balcànics en el seu fantàstic “Tebourba”. No ens mourem d’Itàlia amb “Venti”, debut del duet format pels virtuosos de la guitarra “battente” calabresa Francesco Loccisano i Marcello De Carolis, junts per a aquesta estupenda aventura musical. En l’espai tot terreny tres propostes ben contrastades: des del Quebec “Souvenance”, nou àlbum de pur folk del versàtil i prolífic François Couture; des de Califòrnia “Long Time Passing”, última i brillant obra dels bregats i aplaudits Kronos Quartet; i des de Bèlgica “Atlántico”, eclèctic àlbum del Fapy Lafertin New Quartet. Acabem l’edició visitant novament contrades mediterrànies, en aquest cas ibèriques, amb un tast del disc “Canto das Xacias” de la jova banda gallega de sons cèltics Dequenvessendo, i amb el debut discogràfic homònim del grup català La Companyia Minimíssima i la seva innovadora visió dels sons tradicionals autòctons i d’altres contrades pròximes.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #665 (Del 14 al 24 de gener de 2021)








Un altre temporal, en aquest cas de neu, vent i gelades, ha escombrat les nostres terres, però no ens fa res perquè les músiques que tenim entre mans en aquesta edició Demésenllà #665 són d’allò més càlides i confortables. Iniciem el passeig sonor des de terres castellanes amb “Cantar y Batir”, el nou i fenomenal àlbum del gran Eliseo Parra que ens torna a acostar a les més autèntiques tradicions musicals ibèriques. Després ens solacem amb “Tides of Time”, una obra magnífica que ens arriba des la ciutat índia de Calcuta amb el grup Gharana i les seves fusions de sons tradicionals i rock d’aires psicodèlics. En l’espai eclèctic quatre engrescadores propostes amb grans instrumentistes com a protagonistes: des dels Estats Units “Sitar Christmas” de Sean Thomson amb nadales anglosaxones tocades amb el seu instrument; des d’Àustria “Sisyphus”, nou disc de la virtuosa grega del kanun Sofia Labropoulou; des del Regne Unit “Twenty’s Plenty”, nou treball folk-jazzístic del guitarrista Chris Felgg; i des de Brasil “Rastilho”, àlbum versàtil amb sons autòctons diversos de la mà del guitarrista Kiko Dinucci. Per acabar l’edició tornem als Estats Units, concretament a la localitat californiana de Palo Alto, per gaudir amb el flamenc contemporani del virtuós guitarrista Emad Bonakdar contingut el seu disc “Eastern Constellation”.


EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #664 (Del 7 al 17 de gener de 2021)









El fred hivernal està ben viu en aquestes dates, però tenim un mètode infal·lible per escalfar-nos: una nova i entretinguda edició Demésenllà amb dues hores de ritmes i melodies de diversos punts de la geografia planetària. Comencem el camí amb un disc superb anomenat “Voces del Desarraigo”, tercer llarga durada del grup Tündra que des de La Rioja ens convida a revisar el folklore de la Serralada Celtibèrica amb una energia inusitada. Tot seguit visitem remotes zones d’Egipte amb “Zar”, àlbum magnífic del grup Mazaher que s’endinsa en els sons més ancestrals d’aquelles contrades desèrtiques regades pel riu Nil. En l’espai tot terreny quatre propostes africanes més: “V.A. Mogadiscio: Dancing Mogadishu 1972-1991”, obra que recull èxits de les pistes de ball de Somàlia de fa més de trenta anys; “Take One 1974-1979”, compilació de l’Hallelujah Chicken Run Band amb les cançons que triomfaven en el Zimbabwe d’aquells anys; “Sira Kura”, càlid i engrescador maridatge entre músics de Mali i de Dinamarca; i “Kaladounia”, singular i fenomenal treball del músic de Burkina Faso Kaito Winse. Acabem l’edició en clau yiddish des d’Àustria amb el nou i deliciós àlbum de la cantant i guitarrista Isabel Frey, “Millenial Bundist”, on el protagonisme és per les cançons revolucionàries i de resistència.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #663 (Del 31 de desembre de 2020 al 10 de gener de 2021)









Cadascú té les seves dèries en l’arrencada d’un nou any, normalment amb la idea de fer un reset amb les coses negatives del passat i començar el nou període en positiu i amb l’esperança que vinguin temps millors. La nostra dèria és tot un repte: intentar seguir oferint-vos músiques de gran diversitat i molta qualitat. Anem en aquesta edició amb un recull de nou propostes arribades a la nostra discoteca en els darrers mesos que compleixin amb els requisits del repte: des de Mèxic i Bèlgica “Chin”, nou EP d’electro-cúmbia del duet Memo Pimiento Electric Orchestra; des de Cuba “Te lo Dije”, nou i flamant àlbum de latin jazz del pianista Harold López-Nussa; des de Galícia “Xuntas”, original obra cèltica del grup Sangre de Muérdago; des de Rússia “Here Flashes the Morning”, debut del grup folklòric cosac Kazachya Sprava; des de Mali “Kora Électrique”, disc del talentós Madou Sidiki Diabaté; des d’Hongria “My World, Világom”, amb fusions d’aires jazzístics del grup Atacca World Music; des de França “La Tête dans le Mur”, àlbum del versàtil virtuós de la tuba Clément Oury; des de la República Sud-Africana “Shebeeb Queen”, nou treball del veterà músic Vusi Mahlasela; i, per acabar l’edició, de nou des de França “Solarius Gamma”, obra fenomenal d’ethiojazz del grup Ozferti comandat pel músic Florian Doucet.




EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #662 (Del 24 de desembre de 2020 al 3 de gener de 2021)








De cap manera, no es pot fer el trànsit d’un any al següent sense una nova dosi de músiques fabuloses d’arreu del planeta... ja esteu bé on esteu, doncs, en l’edició Demésenllà #662, on us esperen dues hores de ritmes i melodies de qualitat suprema. Comencem el camí en terres catalanes amb Nihan & The Single Camels, projecte màgic nascut de la complicitat entre la cantant turca Nihan Devecioglu i el violoncel·lista israelià, català d’adopció i veí del Maresme, Sasha Agranov, qui ens explica de què va aquesta preciosa aventura. Tot seguit anem a Dinamarca per divertir-nos amb el tercer disc del grup danès Trolska Polska, versàtil formació que convida a la rauxa envoltant-nos de criatures mitològiques nòrdiques. En l’espai més flexible tres fantàstiques propostes: també des de Dinamarca “Hopsa 101”, obra folk del duet Maskineri; des de Bèlgica el debut en solitari del gran acordionista Hartwin Dhoore; i de nou des de terres catalanes “Gaudeamus Omnes”, treball ben original i captivador del duet “Alexandrae” format per Marc Vilajuana i l’Elena Tarrats. Visitem en la recta final contrades caucàsiques amb l’últim àlbum del grup georgià de cants polifònics Zedashe, formació amb trenta anys d’història que amb “Silver Sanctuary” ens transporta a un univers d’autèntica música popular.



EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #661 (Del 17 al 27 de desembre de 2020)












Hi ha moltes coses d’aquest any que en breu s’acabarà que es poden qualificar com a ben tristes, fins i tot dramàtiques; nosaltres, però, hem intentat mantenir l’ànim constructiu amb l’ajuda impagable dels centenars de músiques extraordinàries que us hem anat oferint edició rere edició. Aquesta, la número #661, arrenca des de Polònia amb “Wiazanka”, segon treball del trio Wowakin, músics fabulosos als que, amb molt de goig, vam descobrir fa poc més de dos anys. A continuació anem cap a Suècia per xalar amb la més popular banda de ritmes balcànics d’aquelles contrades nòrdiques, la bregada Süperstar Orkestar, que ens il·lumina l’esperit amb el seu disc “Hope”. En l’espai tot terreny, des de Sevilla el jazz en estat pur del trompetista neozelandès Trevor Coleman i el seu disc “Trio with Myself”; des dels Estats Units, els sons aràbics contemporanis del disc “Arabic Xhaman” del músic Rami Gabriel; i des del Regne Unit, l’última i engrescadora obra de fusions afro-avantguardistes del projecte Invisible System. Acabem l’edició amb sons d’aromes mediterranis tastant “Ruibal”, nou i versàtil àlbum del bregat i reconegut músic gadità Javier Ruibal, i amb “Soundplaces”, un àlbum preciós creat i interpretat pel duet format per dos virtuosos dels instruments tradicionals de corda, el turc Derya Turkan i el grec Sokratis Sinopoulos.




EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #660 (Del 10 al 20 de desembre de 2020)












Ens acostem a aquelles dates pròximes a la fi de l’any en què moltes persones estan de celebració i en les que els regals són una constant; nosaltres, com cada setmana, tenim un regal per a vosaltres en forma de dues hores de músiques meravelloses. Comencem aquesta edició número #660 Demésenllà amb una proposta absolutament sublim anomenada Love & Revenge que ens arriba des de França i el Líban de la mà de Rayess Bek i La MIrza, rescatadors de peces del cinema àrab de fa més de mig segle passades pel sedàs de l’electro-pop amb resultats sorprenents i engrescadors. A continuació visitem una remota regió de Benín per gaudir amb la frescor d’un grup de noies adolescents que amb escassos mitjans barreja rock i sons tradicionals autòctons, la Star Feminine Band amb el seu disc homònim de debut. En l’espai tot terreny dues propostes ben xules: “Gote d’Èwe”, segon àlbum del grup polifònic femení de la regió valona de Bèlgica La Crapaude; i “Ne Rejtsd El”, àlbum de música urbana sobre fonaments de sons tradicionals del quintet hongarès Ötödik Èvszak. Acabem amb una llarga recta final d’aires flamencs amb “Flamencos y Otras Aves Migratorias”, debut sensacional de la cantaora barcelonina Anna Casado i el grup Maktub Sextet del que ella mateixa ens explica un munt de coses interessants entre cançó i cançó.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #584 (Del 25 d’abril al 5 de maig de 2019)

EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #688 (Del 24 de juny al 4 de juliol de 2021)

EDICIÓ DEMÉSENLLÀ #680 (Del 29 d’abril al 9 de maig de 2021)